نام فیلم: روز ششم.
کارگردان: حجت قاسم زاده اصل.
ژانر: جنایی، معمایی، درام.
تاریخ تولید: ۱۳۹۹.
مدت زمان پخش: ۱۰۶ دقیقه.
نوع فیلم: سینمایی.کیفیت: mp3 128 kbps.
فرمت: mp3.
محصول ایران.
تهیهکننده: رحمان سیفی آزاد.
راوی: پریسا بقالی زاده.
نویسنده توضیحات متن: ستایش دست رنج.
تدوینگر: عباس زمانی.
خلاصه داستان:
در فیلم روز ششم، احمد پس از آزادی از زندان فقط پنج روز فرصت دارد تا پاسخ چند معما را که به وقایع گذشته مربوط است، پیدا کند و اگر موفق نشود در روز ششم کشته خواهد شد…
بازیگران:
مصطفی زمانی، بهاره افشاری، جمشید هاشمپور، امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی، مهدی حسینینیا، نیلوفر کوخانی، شهاب عباسیان، شهرام نیک کار، محمد نریمانی، شیما نیکپور، لویی سیفی، فرهاد مهدوی و امیرعلی ملک مطیعی
درباره فیلم:
فیلم سینمایی روز ششم (The Sixth Day) فیلمی جنایی، رازآلود و درام به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم زاده اصل و تهیهکنندگی رحمان سیفی آزاد است که در سال ۱۳۹۹ تولید و در سال ۱۴۰۳ منتشر شد؛ روز ششم فیلم قابل تاملی است؛ حجت قاسمزادهاصل نویسنده و کارگردان فیلم روز ششم را بیشتر با مجموع تلهفیلمها و سریالهایی میشناسیم که در تلویزیون نوشته و ساخته است؛ البته که در مقیاس این روزهای تلویزیون جز پرکارها و در دسته نویسندگان و کارگردانان قابل قبول تلقی میشود؛ برگ برنده کارهای قاسمزاده در بخش نویسندگی نهفته است؛ در همان مختصات باید به دیالوگنویسیهای او اشاره کرد، که انصافا موفق هم بوده است؛ به بیان بهتر مجموع متنها و آثار او بیش از آنکه بر پایه کارگردانی پیش برود روی دوش فیلمنامه و به طور خاص دیالوگنویسیهایش به جلو حرکت کردهاند؛ اما نکته کلیدی در این میان چیست؟ اینکه سریال یا فیلمسازی برای مدیوم تلویزیون مختصات خودش را دارد و در سینما ماجرا طور دیگری رقم میخورد؛ یکی از کلیدیترین نکات در مورد کار در سینما، توجه ویژه به اندازه پرده است؛ پرده عریض سینما خیلی بیشتر از مدیوم کوچک و متوسط تلویزیون به قاببندیها، کارگردانی، زیبایی بصری، مدیریت صحنه و کنش و واکنشهای تصویری اهمیت میدهد؛ در سینما در کنار قصه و روایت متنی و دیالوگها، این تصویری شدن موقعیتهاست که اهمیت دارد؛ روز ششم این ویژگیها را به هر دلیلی ندارد و از حیث بصری به یک فیلم تلویزیونی شبیه است تا اثری که برای پرده سینما ساخته شده باشد؛ البته با یکبار تماشا کردن فیلم میتوان دریافت که روز ششم از کمبود سرمایه رنج برده و اثری اقتصادی است؛ با این همه مخاطب تنها اثری را مدنظر قرار میدهد که روی پرده میبیند، و چندان واقعی به محدویتهای پشتصحنه فیلم نمینهد؛ همین که یک نویسنده و کارگردان سراغ نگارش و تولید اثری در گونه پلیسی و معمایی رفته است به خودی خود یک امتیاز ویژه برای فیلم تلقی میشود؛ چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، سینمای ایران سالهاست عطش تجربه گونههای متنوع سینمایی را دارد؛ اما تنها دسته بزرگی از فیلمهای منتسب به سینمای اجتماعی و تعداد معتنابهی فیلم در فضای کمدی و طنز تلخ را به خود دیده است؛ اینکه چرا اینطور شده است بحثی مستقل و مفصل را میطلبد؛ اما همانطور که مطرح شد روز ششم چون در سینمای ژانر ساخته شده است، فیلم قابل تاملی است؛ چون تلاش میکند قصه بگوید، تخت نباشد، پیچ و تابهای داستانی داشته باشد و طرح معماهایش گریبان مخاطب را بگیرد؛ این فیلم که از حضور در جشنواره فجر بازماند، از مهمترین غایبان سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بود؛ شما میتوانید نسخه توضیح دار این فیلم را از مجموعه
دانلود فرمایید.